Home Novel Cinta Player itu Cintaku?..
Player itu Cintaku?..
Intan Juana
26/4/2016 22:33:36
4,298
Kategori: Novel
Genre: Cinta
Senarai Bab
Bab 9

Epilog 

Di cafe tempat Alia dan Ray saling bertelagah dulu, tempat dimana mereka saling menunjuk kehebatan player mereka berdua...disitu juga mereka bertemu kembali selepas 2 tahun.

" kau lagi, kau buat apa datang sini?...nak sakitkan hati aku lagi!..begitu!?.. atau nak jadi player balik ker?..." tanya Alia dengan wajah yang marah semarahnya. Entah kenapa dia pantang tengok wajah Ray muncul didepannya.

Ray terkejut juga lihat Alia disitu, kebetulan dia ada bawa sekuntum bunga sebenarnya dia memang nak jumpa seseorang tapi orang tu tak jadi nak jumpa. " alang alang dah depan mata ni..."katanya dalam hati...

Ray hulurkan sekuntum bunga Rose pada Alia. " saya tak nak lagi bergaduh dengan awak. Saya penat. Saya minta maaf sebab saya sakitkan hati awak selama ini. Saya sengaja buat begitu sebab nak tengok awak jeles ke tak...tu saja. Minta maaf Alia." lalu dia melutut pada Alia.

Alia terkejut dengan tindakan Ray. Semua yang ada di cafe tersebut memerhatikan mereka berdua.

" Maafkan saya Alia. Saya tahu saya playboy. Saya ngaku dulu saya suka permainkan perempuan. Itu semua saya ngaku saya buat salah. Tolong...maafkan saya. Saya tak nak lagi permainkan cinta. Saya jadi tak keruan bila selama ni saya tak nampak awak. I love U Alia. sangat cintakan awak."rayu Ray pada Alia.

" bangunlah...malu saya macam ni. Satu cafe in tengok kita tau."ujar Alia. 

Ray tak berputus asa. " kalau awak tak terima lamaran saya ini, saya takkan bangun."ugut Ray.

" esshhh..bangunlah Ray. Jangan nak mengade kat sini lah." ujar Alia lagi.

" Alia tolonglah terima saya, saya sebenarnya lama dah jatuh cinta dengan awak. Saya sahut cabaran Alia hari tu pun sebab saya nak buat Alia jeles.tu jer. Saya rindu sangat dengan Alia sejak peristiwa hari tu. Saya janji saya takkan jadi playboy lagi."ujar Ray yang masih melutut depan Alia.

Alia terharu dengan kejujuran Ray. " bangunlah pleasess...Alia pun minta maaf sangat pada Ray." Ray pun bangun bila Alia memujuknya. " Alia ngaku memang Alia playgirl. tapi Alia pun ngaku Alia rindukan Ray sejak peristiwa hari tu. Alia asyik ingat wajah Ray yang playboy tu." kata Alia sambil menunduk kepalanya. 

Ray pun pantas memeluknya. " I love U Alia...sangat cintakan Alia." teriaknya sekuat hati. 

Bergema suaranya dalam cafe tersebut.Semua yang ada dicafe bertepuk tangan sambil ucap tahniah pada mereka berdua." Alia janji takkan jadi player lagi."sumpah kata Alia pada Ray. 

Ray pun bersumpah yang dia takkan jadi player lagi sebab " player " itu cintaku buat dirinya.Semua yang terjadi ketentuan Ilahi. 

Jangan permainkan perasaan orang lain takut kita sendiri yang terkena akibatnya. " kalau suprise macam Ray dan Alia, tak apa juga." Setiap perbuatan ada balasannya samada yang baik atau yang buruk kita tak tahu. " ketentuan Ilahi."

Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.