Home Cerpen Cinta cinta mrt
cinta mrt
aisyahannuar
29/8/2019 16:39:52
357
Kategori: Cerpen
Genre: Cinta

Cinta dari mrt 

 Orang kata jodoh dan pertemuan datang pada masa yang tepat masa yang sesuai kalau dah jodoh  ermm dalam tak sedar terus berjalan menerusi jalan yang ditetapkan kita tak tahu apa yang difikirkan apa yang ditakdirkan untuk kita .aku pun macam kamu semua kadang kadang kehidupan ini suatu yang pelik dan aneh dari kita kecil sampai dewasa  namun kehidupan mesti diteruskan umpama mrt yang tak akan berhenti semata mata untuk kita 

Sejak aku terjebak dan pengunjung tetap mrt aku bagai terpaku keindahan rakyat kita malaysia yang unik dan pelbagai mampu bertoleransi dan kerjasama walau ada yang juga yang nencemar imej kita warga malaysia. Apa yang peliknya mrt ini emm aku mengenali dia dari sini siapa yang jatuh dulu kita cuba berserah pada jodoh

Jom naik mrt memang slogan terpamer setiap iklan bukan apa sebagai tanda sokongan pada kenderaan awam kita memanglah anak malaysia kalau bukan kita siapa lagi nak diharapkan  pada mulanya aku agak kekok namun kena juga  beranikan diri sejak abang long tidak mampu menghantar aku akibat kecederaan yang serius dipegelangan tangan dia mrt je harapan aku nak cari rezeki kena jugalah 

Pagi pagi buta aku dah kejar bas untuk ke lrt berdekatan sebelum pertukaran mrt maluri  stesyen penghubung ini paling dekat di taman perumahan aku alhamdulilah tidak pening pening aku nak.cari orang hantar ke stesyen nasib ada bas perantara memudahkan aku


Senyuman manis pekerja disini agar baik dan sempurna dikatakan, memang seronok aku rasa. Oklah tu kini aku ceritakan mana ia bermula 

Pagi aku terkocoh kocoh lambat bangun itulah padahnya siapkan thesis sampai lewat malam maklumlah ia bukan mudah dan mudah sebagai pelajar separuh masa kejar itu kejar ini takpe tapi semangat nak belajar itu ada teruskan sahaja mana termampu harimau malaya boleh malaysia boleh chewah.

 Terkocoh kocoh aku mencari touch n go aku nasib tersimpan  aku menahan lelah lima minit  sepuluh minit aku ni ada satu pantang duduk je membuta je lantaklah orang nak cakap apa diorang pandang selesa betul mrt ni.bunyi pintu gerabak dibuka apalagi aku pun turun ke stesyen bas berhampiran dibawah tren mrt bas perantara memang sentiasa menunggu sementara menunggu kehadiran bas seterusnya aku duduk ditempat disediakan  

Akhirnya bas tiba, nasib tak tersandung dek nak cepat .nasib ada seorang lelaki datang menahan aku dari belakang kalau tidak malu 7 keturunan .alamak tiba tiba adegan akasia pula aduh cepat cepat aku masuk ke perut bas  tersipu sipu juga aku

Alamak lelaki tadi aku sekadar senyum dia membalas senyumanku malunya aduh minah jiwang ni pun agak agaklah tempat awam kot tapi serius hati ini dup dap dup dap apa perasaan ini weii aku buat macam biasa teruskan kerja macam biasa mungkin sekadar perasaan ini sahaja.

Pulang mari pulang macam biasa waktu pulang waktu dinanti pekerja rehat  ni kalau balik mahu terbungkang aku melihat jam akhirnya ada pun bas yess dapat rehatkan badan belum lagi aku rehatkan minda aku terpempan alamak lelaki itu aduhai rileks hati  aku gugup aku bagai magnet kenapa pula mata inj rasa tak lepas pandang lelaki tersebut temgok muka biasa sahaja tak hansome macam aaron aziz tapi ada sesuatu buat aku ingin mengenali dia

Pagi ini mengantuk sangat sahaja aku ni kan pantang apa pantang tidur ni je peluang yang ada  pintu gerabak dibuka satu.dua dan tiga rasa nak cabut jantungku alamak malu lelaki tu lagi dia nampak perangai kaki tidur aku cepat cepat aku betulkan tudung senget benget putus stim betul ha ha ha 


Hujan masih lebat time beginilah.seronok bancuh kopi panas  hampir nak tersembur air kopi lelaki itu ada didepan aku dia ini siapa macam spy je atau psiko ke aku pun negatif mungkin dia tinggal berhampiran  cepat cepat aku beredar.

“cik. Cik ic cik ni .”aduh kalut betul lelaki itu hulur ic aku bengong betul tak pasal dia tengok muka sememeh aku dalam ic tu  “terima kasih.”  Nasib tak terkeluar perkataan oppa opss belum lagi 

“fuh. Nasib sempat rasa nak terlompat lelaki tu duduk sebelah aku nasib tak menari hindustan kat mrt nanti viral pula  aduh mulut ni cakaplah sesuatu emmm akhirnya kelu aduhai  “ceh tak ada sivik ada pula kertas.dibiarkan kat kerusi penat penat prasarana sedia tong sampah alamak no telefon terkedu aku   “wah biar advance ni,aku tergelak melihat wajah dia nampak nerd tapi penuh misteri 

Malam itu aku berkira kira nak mulakan dulu atau tidak segan pula rasanya he he jeng jeng tup tup sidia pula yang.call  berbunga bunga jugalah bersemut gitu chewah akhirnya terluah dia mula meminati aku sejak pertama kali apalagi tutup muka aku malunya patut aku perasan curi curi pandang aku dari mrt dan bas emm rupanya memang dia bekerja sebelah office aku je dan dia peminat tegar kenderaan awam ni berjodoh gitu


Pintu gerabak telah dibuka pintu hati telah dicuri

Chia chia love you

Malu aku akhirnya gerabak itu menemukan aku dan dia


Portal Ilham tidak akan bertanggungjawab di atas setiap komen yang diutarakan di laman sosial ini. Ianya adalah pandangan peribadi dari pemilik akaun dan ianya tiada kaitan dengan pihak Portal Ilham.

Portal Ilham berhak untuk memadamkan komen yang dirasakan kurang sesuai atau bersifat perkauman yang boleh mendatangkan salah faham atau perbalahan dari pembaca lain. Komen yang melanggar terma dan syarat yang ditetapkan juga akan dipadam.